Instagram: O unealtă puternică pentru business-ul tău
În acest articol vei descoperi 10 moduri și instrumente eficiente de promovare Instagram pentru orice afacere. Aceasta este o platformă de social media ideală pentru afacerea ta din mai multe motive. Cu peste un miliard de utilizatori activi lunar, Instagram oferă un potențial enorm pentru a-ți promova produsele sau serviciile.
Instagram este o platformă vizuală care te ajută să prezinți în mod captivant conținutul tău prin imagini și videoclipuri de înaltă calitate. Poți interacționa direct cu clienții tăi prin comentarii, mesaje directe și sondaje în InstaStories. Acest lucru îți permite să obții feedback și să construiești relații mai profunde cu clienții. Prin campanii de promovare Instagram poți să-ți promovezi brandul și să-ți personalizezi profilul pentru a reflecta valorile și identitatea afacerii tale.
Conținutul articolului
1. Crește producția de conținut prin campanii de promovare Instagram.
Pe Instagram ai la dispoziție o varietate de conținut pe care îl poți publica pentru a-ți umple feed-ul. Poze și postări ale clienților, videoclipuri scurte și meme-uri. Pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine în rândul publicului tău, va trebui să experimentezi. Acest lucru înseamnă să-ți mărești producția de conținut și să postezi cât mai des.
Publicarea frecventă pe Instagram este o practică recomandată. Unele branduri mari cum ar fi Adidas sau Zara, sunt cunoscute pentru postarea de conținut de până la trei ori pe zi, dacă nu mai des. Cu toate acestea, nu este suficient doar să postezi mai mult conținut; este esențial să înțelegi momentele potrivite pentru a-ți angrena urmăritorii.
De asemenea, Instagram Stories este o unealtă valoroasă în orice strategie de promovare Instagram. Această funcționalitate îți permite să te plasezi în centrul atenției în mod spontan, fără a deranja excesiv urmăritorii tăi.
Concluzia este că Instagram evoluează rapid iar brandurile trebuie să țină pasul pentru a se remarca. Pentru a crea conținut pe care publicul tău îl va iubi trebuie să dezvolți o strategie cuprinzătoare și să folosești datele pentru a crea conținut de succes.
2. Extinde-ți prezența Instagram pe alte platforme sociale
Eforturile depuse pentru a captura fotografia perfectă și a crea o descriere inteligentă nu ar trebui să fie degeaba. Promovarea conținutului tău de pe Instagram pe alte platforme sociale este o alegere logică pentru a extrage și mai multe beneficii din prezența ta pe această rețea.
De exemplu, poți extinde conținutul Instagram pe platforme precum Facebook și X pentru a maximiza vizibilitatea postărilor tale. Cu toate că promovarea încrucișată este o strategie inteligentă, trebuie să ai în vedere că fiecare platformă socială are propriile sale reguli și recomandări. De exemplu, Instagram se axează mai mult pe hashtag-uri, în timp ce pentru postările de pe Facebook s-ar putea să dorești să ajustezi descrierea.
3. Concentrează-te pe conținutul centrat pe oameni
Chiar dacă prin campanii de promovare Instagram este un loc unde poți obține vânzări, este în primul rând un loc pentru a împărtăși experiențe. Popularitatea selfie-urilor pe Instagram vorbește de la sine, la fel și fotografiile de la clienți și imagini cu oameni care folosesc produse lumea reală.
Mare parte din atractia Instagramului constă în faptul că brandurile pot face publicitate într-un mod mai uman, fără să inunde urmăritorii cu mesaje care strigă „CUMPARĂ ACUM!”
Legat de acest lucru, tocmai de aceea conținutul generat de utilizatori, cum ar fi fotografiile din review-uri sau comentariile de la clienți sunt o mină de aur pentru branduri. Nu doar că oamenii iubesc atunci când brandurile le acordă atenție, dar fotografiile de la clienți reprezintă o forță de marketing. Acest lucru demonstrează că oamenii apreciază produsele tale. Dar pentru a identifica și a selecta conținutul generat de utilizatori pentru feed-ul tău, va trebui să înțelegi cum hashtag-urile te pot ajuta să-ți promovezi Instagram-ul.
4. Crează campanii de promvare Instagram și folosește hashtag-uri relevante
Atât brandurile gigant, cât și cele mici ar trebui să-și creeze propriile hashtag-uri. Acest lucru duce la partajarea și promovarea din partea comunității lor de urmăritori. Nu trebuie să faci o știință grea din asta. De exemplu, Identitate Brand își afișează cu mândrie hashtag-ul #identitatebrand în bio-ul paginii. Prin urmare, îl folosesc pentru a promova propriile postări alături de fanii loiali care susțin brandul în mod natural. Poate părea complicat dar funcționează ca un șarm.
În plus față de hashtag-urile tale personalizate, ar trebui să încerci să-ți promovezi conținutul de pe Instagram utilizând hashtag-uri mai generale. Poți folosi și un hashtag specific industriei tale, precum #bhfyp (pentru muzică) sau #makeupartist (pentru frumusețe). Adăugarea unor astfel de etichete suplimentare face ca postările să fie mult mai vizibile.
Conform ghidului nostru despre utilizarea hashtag-urilor pe toate platformele de socializare, s-a constatat că angajamentul atinge vârful la aproximativ nouă hashtag-uri. Desigur, poți utiliza mai puține sau mai multe, dar ideea de bază este că ar trebui să adaugi măcar câteva. Nu uita să profiți de instrumentele de analiză a hashtag-urilor.
5. Etichetează cu îndrăzneală: branduri, urmăritori și locații
Etichetarea reprezintă o modalitate surprinzător de eficientă de a-ți face Instagram-ul remarcat. Și nu, nu ne referim doar la hashtag-uri. De exemplu, ai posibilitatea să etichetezi alte branduri și conturi cu speranța de a primi o menționare. Ținând cont că notificările îi alertează pe toți cei care le primesc, etichetele relevante reprezintă o metodă subtilă de a stimula promovarea.
În plus, etichetarea reprezintă atât o chestiune de politețe, cât și o practică recomandată de Instagram atunci când vrei să repostezi conținut de la alții. Cu siguranță, aceștia vor fi încântați să fie prezenți în fluxul tău și să împărtășească știrea cu proprii lor urmăritori.
Nu uita să adaugi etichete și pentru locații dacă afacerea ta are o prezență fizică sau dacă participi constant la evenimente. Postările legate de locație îți oferă oportunitatea de a-ți extinde cercul de fani și urmăritori. Etichetează cu încredere și lasă-ți creativitatea să zboare! Descoperă mai multe informații aici.
6. Prezintă-ți contul de Instagram direct la tine pe site
Când vine vorba de reclamă, cine să îți promovează mai bine produsele decât clienții fericiți? Prezentarea conținutului de pe Instagram direct pe site-ul tău reprezintă o modalitate ingenioasă de a stimula conversiile. Știi de ce funcționează? Pentru că, atunci când oamenii văd produse achiziționate în mediul lor cotidian, înțeleg că brandul respectiv are clienți mulțumiți. Consumatorii vizualizează și înțeleg mai bine un produs atunci când îl văd „în acțiune” într-un video. Un astfel de plugin care permite acest lucru este Smash Ballon.
De aici și apariția catalogelor de modă și a cataloagele brandurilor care integrează conținutul generat de utilizatori pe paginile de produse.
Desigur, totul se leagă de nevoia de a-ți promova hashtag-ul de pe Instagram. În plus față de a-l include în bio-ul lor de pe Instagram, #identitatebrand este vizibil pe întregul site. Chiar și în email-urile de marketing este folosit pentru a crește expunerea acestei etichetei. Rezultatul final? Mai mult conținut generat de utilizatori și oameni care promovează Identitate Brand în mod natural. Îndrăznește să-ți aduci Instagram-ul la viață direct pe site-ul tău!
7. Crează campanii comune de promovare Instagram cu alți creatori de conținut
Instagram oferă oricarui brand o platformă pe care poți publica anunțuri fără să le bage cu forța în fața urmăritorilor. Acesta este locul unde intervine explozia marketingului cu influenceri. În termeni simpli, marketingul cu influenceri implică o relație plătită cu un alt cont de Instagram. Acesta trebuie să atragă o mulțime semnificativă de urmăritori loiali. Publicul acestor influenceri ar trebui ideal să fie asemănător cu al tău sau să te ajute să atingi un nou segment de utilizatori pe care vrei să îi cucerești.
Colaborarea cu influencerii se aseamănă într-o anumită măsură cu publicitatea tradițională. Cu toate acestea, identificarea influencerului potrivit poate fi o modalitate extrem de eficientă de a vinde produse și de a-ți crește audiența. Brandurile pot să identifice influencerii folosind hashtag-uri. Ele efectuează căutări manuale, sau apelează la instrumente de analiză Instagram, precum Tapinfluence.
Amintește-ți: atunci când alegi influencerii asigură-te că aceștia au o comunitate care se implică activ în conținutul lor. Există instrumente pentru calcularea ratei de angajament, precum cel de la Phlanx. Acesta te pot ajuta să alegi influencerii potriviți și de încredere. O altă metodă este utilizarea unei platforme specializate în marketingul cu influenceri. Această metodă te poate scuti de cercetări laborioase și te poate conecta direct cu influencerii care se potrivesc cu brandul tău. Site-ul Influencer pentru România este un website care te ajută în această privire.
8. Crează un concurs, oferă premii sau desfășoară o campanie de promovare Instagram plătită
Iată un gând provocator: brandurile care aleg să organizeze concursuri își cresc urmăritori cu 70% mai rapid decât cele care nu o fac. Multe dintre postările brandurilor legate de concursuri și oferte atrag o cantitate uluitoare de interacțiune. Dacă sunt realizate cu atenție, concursurile pe rețelele sociale pot atrage atât urmăritori și fani dedicați dar și pe cei care doresc să obțină produse sau servicii gratuite.
Recomandăm să inițiezi o campanie promoțională cu concurs o singură dată pe Instagram. Acest lucru te ajută să testezi apele și să te decizi dacă concursurile sunt ceva ce dorești să integrezi pe termen lung.
Explorează potențialul unei campanii de promovare Instagram. În lumea rețelelor sociale, trendul general este de a evolua către o paradigmă plătită. Instagram, parte integrantă a complexei platforme de publicitate Meta, oferă opțiuni de publicitare pentru a atrage clienți noi. În primul rând, începe prin a te familiariza cu specificațiile actuale ale anunțurilor de pe Instagram. Apoi asigură-te că ai la dispoziție instrumentele necesare pentru a evalua cum se compară eforturile tale plătite cu prezența ta organică pe Instagram. Pentru acest lucru trebuie să setezi un cont de business sau de creator.
Utilizând instrumentele plătite pentru Instagram, vei putea să obții insight-uri valoroase. Pe lângă aceasta vei identifica cu ușurință cele mai de succes campanii. Vei reuși să le măsori după criterii precum numărul de vizualizări ale videoclipurilor, conversiile, impresiile, gradul de angajament și multe altele.
9. Optimizează-ți profilul pentru promovare
Pe măsură ce cauți modalități de a-ți face Instagram-ul remarcat de noi fani și urmăritori, aspectul contează. Acest principiu se aplică și brandurilor care doresc să atragă atenție în mod organic. Să analizăm cum arată un profil de Instagram bine pus la punct. Vestea bună este că nu există prea multe elemente complexe în profilul tău pe care să le treci în revistă.
Identitate Brand ne oferă un exemplu concret de profil simplu și optimizat. În primul rând, numele de utilizator „identitatebrand” este concis și ușor de găsit. Biografia respectă de asemenea, cerințele unui profil optimizat, având o imagine de profil clară, biografie captivantă, hashtag de brand și un URL ușor de urmărit.
Fiecare detaliu din această biografie Instagram ne furnizează indicații despre ce putem aștepta de pe feed-ul lor. De asemenea confirmă că ne aflăm în locul potrivit.
Nu numai atât. Puteți include chiar și adresa de email și numărul de telefon. Acesta este un aspect de luat în considerare în cazul oricărui cont de business. În plus, Identitate Brand etichetează în mod regulat alte afaceri și evenimente pentru a-și extinde vizibilitatea profilului.
10. Explorează Instagram Stories și alte caracteristici noi de promovare Instagram
Instagram Stories sunt, cu siguranță, perla coroanei Instagram-ului. Această funcționalitate este utilizată zilnic de peste 500 de milioane de utilizatori. Ar fi păcat să nu profiți din plin de ea atunci când îți promovezi contul pe Instagram. Pentru multe afaceri, asta înseamnă să posteze conținut generat de utilizatori și momente din culise. Partea frumoasă a Poveștilor este că nu trebuie să te îngrijorezi prea mult în privința aspectului vizual. nu trebuie să fie perfect sau foarte polizat. Cu toate acestea, creativitatea rămâne cheia când vine vorba de „Povești”.
În rândul ultimelor caracteristici oferite de Instagram, „Poveștile” sunt întotdeauna la centru. Rămânând la curent cu cele mai recente funcții ale Instagram-ului, vei reuși să ții pasul cu tendințele și să fii mereu la curent cu cele mai noi evoluții. Dacă postezi în mod regulat Povești și urmărești atent ce fac alte branduri, vei fi întotdeauna în pas cu noutățile.